پلتفرم های ذخیره و اشتراک ابری اوپن سورس

پلتفرم های ذخیره و اشتراک ابری اوپن سورس

بررسی برترین پلتفرم های ذخیره سازی و اشتراک ابری اوپن سورس

سیستم ذخیرسازی و اشتراک فایل ابری شامل سیستمی است که فضای ذخیره سازی را روی یک مجموعه سرور مشابه در محل های مختلف قرارداده است و به کاربران اجازه عملیات خواندن،  ویرایش و نوشتن و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده شان را به صورت آنلاین می دهد.

DropBox از محبوب ترین سرویس های ذخیره سازی می باشد و با توجه به اینکه نسخه رایگان آن ارائه می شود طرفداران زیادی دارد، ولی این سرویس Open source ( منبع باز ) نیست. تعداد زیادی سرویس های جایگزین Dropbox وجود دارد که منبع باز هستند

در این مطلب توجه بیشتر  روی پلتفرم های اوپن سورس (منبع باز) و رایگان ابری است.

  • Next Cloud
    این برنامه مطمئنا یکی از محبوب ترین سرویس های ذخیره سازی فایل کلود یا ابری است. جدای از امکان اشتراک گذاری فایل ها، به شما این امکان را می دهد تا تقویم ها لیست مخاطبین و حتی ایمیل ها را به اشتراک بگذارید. این سرویس دربرگیرنده ویژگی های حرفه ای اعم از همکاری تیمی و همگام سازی داده ها و قابلیت مدیریت و اجرای برنامه های گفتگوی متنی و ویدیویی می باشد.

Next Cloud

  • Ceph

یک نرم افزار متن باز (Open Source) و سرویس یکپارچه خیره سازی توزیع شده است که از یک سیستم سازگار با POSIX به منظور فراهم آوردن ذخیره سازی داده های بزرگ ، کارایی بالا و پشتیبانی بهینه برای برنامه های قدیمی استفاده میکند. این برنامه راهکاری واقعی و جامع در زمینه‌ی سرویس‌های یکپارچه ذخیره‌سازی است و امکاناتی مانند Block Storage و Object Storage را برای کاربر فراهم می سازد.

Ceph

  • Aurora Files

این سرویس یک نرم افزار توسعه دهنده با کاربردی آسان و ذخیره ساز رمز نگاری شده است، به نحوی که محتوای فایل ها فقط به صورت رمزنگاری شده به سرور منتقل می شوند. این نرم افزار از Google drive و Drop Box پشتیبانی کرده و امکان مشاهده آنلاین پرونده های آفیس و نمایش بایگانی فایل های فشرده از جمله امتیازات این نرم افزار است. کاربرد اصلی ارورا تیم های کوچک و استفاده شخصی است.

Aurora Files

  • Pydio cells

یک پلتفرم مدیریت فایل مبتنی بر Golang و متناسب با نیاز شرکتها و سازمانهای بزرگ جهت اشتراک گزاری فایل های میزبانی ، هماهنگ سازی و همگام سازی با اعتماد و کارایی بالاست. این برنامه تاکید بالایی بر امنیت دارد و می تواند روی انواع سرور و سیستم عامل مورد نظر شما اجرا و مستقر گردد.
Pydio cells پیش از این با نام pydio شناخته می شد و با استفاده از PHP و جاوا اسکریپت نوشته شده بود و بازنویسی کامل آن در golang انجام گردید. و یک نرم افزار قابل نصب است.

Pydio cells

  • Lin share

هدف برنامه “لین شیر” ارائه یک راه حل سازمانی برای ذخیره سازی و اشتراک گذاری فایل به صورت رایگان است که در این مسیر نرم افزار موفقی محسوب می شود. این برنامه کاربران را قادر میسازد تا فایل های با سایز بزرگ را به اشتراک بگذارند و مدیریت لاگ های فعالیت و کاربران را به عهده گیرند. و در کنار برخورداری از امنیت بالا از ویژگی های مرتبط با healthcare برخوردار گردند.

Lin share

  • Nitro share

نیترو شیر” یک برنامه انتقال فایل شبکه ای Cross-Platform است که به منظور اشتراک گذاری ساده و راحت فایل ها ضمن حفظ سرعت کارآمد ، طراحی شده است.

Nitro Share

  • Onion Share
    یک پلتفرم متن باز است که به کاربران خود امکان این را می دهد فایل هایی با هر اندازه را از طریق اینترنت و به صورت ناشناس به اشتراک بگذارند یا در شبکه Tor  با دوستان خود چت داشته باشند و حتی یک وب سایت را هاست کنند.

Onion Share

  • FileDrop

برنامه فایل دراپ یک رابط کاربری سبک و کم حجم و تحت وب برای به اشتراک گزاری فایل ها است. شما می توانید از آن به عنوان یک سرور مستقل در شبکه LAN استفاده کنید ، اماکاربرد آسان انتقال فایل بین دو دستگاه مثلا دو گوشی آیفون ویژگی است که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

FileDrop

  • Project Send
    می توانید برنامه “پروجکت سند” را در یک سرور مجازی یا هاست اشتراکی نصب کنید و به افراد مورد نظر خود سرویس اشتراک گذاری ابری بدهید، یک وب سرویس خصوصی مشتری محور است که یک بستر اشتراک گذاری فایل را برای تمامی گروه های کاربران با ویژگی های کامل نظیر آپلود انقضا خودکار، لاگ فعالیت ها، دسترسی کاربران و غیره را فراهم می سازد.

project send

 

مطالب مرتبط:

مجازی سازی چیست؟

خرید هاست پرسرعت

کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *