Full Virtualization و Para Virtualization

Full Virtualization و Para Virtualization

تعاریف Full Virtualization و Para Virtualization , OS-level virtualization

نکته: برای کار با ماشین های مجازی معمولا به این تعاریف نیازی نیست و این مطالب جهت آشنایی کارشناسان سیستم عامل و شبکه مفید است.

 

آیا Full Virtualization و Para Virtualization تفاوت دارد؟

Para Virtualziation چیست؟

Para virtualization یک روش مجازی سازی است که برای ماشین مجازی یا مهمان یک اینترفیس سخت افزاری شبیه به لایه اصلی سخت افزاری ایجاد می نماید و منابع را در اختیار ماشین مهمان قرار می دهد.
در این تکنیک از یک میکروکرنل یا هسته مرکزی بسیار کوچک استفاده میشود و سرعت و کارایی بالاتر از روشهای دیگری تجربه میشود. این روش نیاز به ویرایش (Modify) ماشین میهمان دارد و این موضوع باعث می شود تنها سیستم عاملهای اوپن سورس در آن مورد استفاده قرار بگیرند. نمونه این تکنیک توسط Xen استفاده می شود.

 

Para Virtualziation

Full Virtualization چیست؟

Full Virtualization در این تکنیک مجازی سازی، Hypervisor مستقیما با منابع سخت افزاری مثل پردازنده، دیسک و حافظه ارتباط دارد. در این روش هایپرویزور هر ماشین مهمان یا مجازی را کاملا مستقل و مجزا از یکدیگر مدیریت میکند و یک ایمیج کامل و دست نخورده به صورت مستقل و شبیه به یک سرور معمولی نصب می شود.

در تکنیک Full-Virtualization هایپرویزور یا سیستم عامل مدیریت کننده ماشین مجازی خود به مقداری منابع جداگانه برای اجرا نیاز دارد.

 

Full Virtualization

 

OS-level virtualization

تکنیک سوم مجازی سازی OS-level Virtualization است. در این تکنیک از هایپرویزور خبری نیست و مجازی سازی جزوی از سیستم عامل میزبان یا Host است.
در این تکنیک بدترین و مهمترین ایراد موجود محدودیتی است که در انتخاب ماشینهای مهمان وجود دارد زیرا همه آنها باید از یک نوع و کاملا مشابه باشند.

 

OS-level virtualization

هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با درج لینک این صفحه به عنوان منبع از وبلاگ دی تلکام بلامانع است

مطالب مرتبط:

انواع مجازی سازی     اجاره VPS     تفاوت دیسک های تین و تیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظرات در مورد “Full Virtualization و Para Virtualization